Ha már a "hadseregnél" tartok, Mihályi Balázs nem egyszerűen tökkelütött Őrnagy, sokkal inkább a szituációk hiú áldozata ő is, akinek mindenre kell megoldást találnia. Kékesi Gábor egyszerre szívtipró Hadnagy hősszerelmes és az alkalmakat kihasználó donjuan, Marton Róbert Őrmestere pedig a tisztek és bakák között őrlődő altiszt, aki megtalálta a maga jó, egyéni humorforrásait. A katona statiszták jó énekkel, tánccal, egzecíroztatott bakákként adnak keretet a garnizon hiteles ábrázolásához. A polgári szereplőket sorra véve Szirtes Gábor remek Polgármester, aki elsősorban pozícióját félti, de jelleme megalkuvó. Az ő szerepe mutat leginkább a mába, ezáltal válik még komikusabbá és félelmetesebbé a figura. Martin Márta mint Polgármesterné sokszínű egyéniség, de leginkább őt is a hatalomféltés élteti. Piri, a lányuk szerepében Császár Réka elsősorban a férfira vágyó egészséges nő szerelmi éhségét domborítja ki. Általában nagyon szeretem Balázs Andrea játékát, de most felemásan tetszett. Ha énekel, táncol, komédiázik, akkor nagyszerű, de engem idegesít, hogy a mai színpad nem tud mit kezdeni a falusiassággal, és általában átmegy valamiféle műparasztkodásba.
A dream
A klasszikus bohózatokat ebben az időben szocialista bohózatokra cserélte: rendkívül szellemes és szórakoztató műveihez csak az úgynevezett "vörös farkat", az eszmei mondanivalót kellett hozzábiggyesztenie és máris ugyanolyan fogyaszthatóvá váltak, mint a kapitalizmus idején. Így születtek a ma már klasszikusnak számító filmremekei: A selejt bosszúja, a Péntek 13 vagy A képzett beteg. Mindezen bohózatok őse, a Nyitott ablak a francia bohózatok magyar megfelelője. 1929 óta folyamatosan játsszák, színpadi jelenetből először német film, majd magyarra visszafordított prózai vígjáték, végül több zenés változat is készült, mindvégig megtartva az ősváltozat eredeti Nóti szövegét - tette hozzá Karinthy Márton. Legutolsó feldolgozása a Fényes Szabolccsal és Szenes Ivánnal közösen készített zenés változat, amely szinte az egész országot meghódította, de 35 év után először hangzik fel budapesti színpadon - hangsúlyozta a rendező. Mint megjegyezte, a bohózat kalandos és szellemes történetén túl különös hangsúlyt kap a cselekmény ideje: 1914, a legutolsó békeév legutolsó pillanata, amely az első világháborút kirobbantó szarajevói merénylettel ér véget.
Sok tapsot és jó szériát a darabnak és a művészeknek! További előadások november 3., 15., 30.
Nyitott ablak - Nóti Károly-bemutató a Karinthy Színházban - Színház.hu
- Nyitott ablak karinthy színház a friend
- Nyitott ablak karinthy színház a sentence
- Nyitott ablak karinthy színház a m
- Hosszú katinka olimpiadi érmek del
- Nyitott ablak karinthy színház a kid
- Nyitott ablak karinthy színház a dream
Ugyanakkor fölcsendül Fényes Szabolcs frappáns muzsikája, amely ugyanígy meg van tűzdelve szellemes zenei utalásokkal és Szenes Iván ragyogó dalszöveg-világa, a kettő így, a korfestésben repít minket vissza az orfeumi cseléd- és katonakuplék és bokacsattogtatós, folyton szalutálós katona-operettek derűs, ám letűnt közegébe. Karinthy Márton rendezése hagyja a nézőt elmerülni, lubickolni ebben a kicsit múzeumi panoptikumban, amibe jó belefeledkeznie annak, aki csak retró-feelingként találkozhat a régi pesti mulatók világával. Ehhez persze játszótársak is kellenek. Én nem láttam ugyan Kabos Lászlót Novotny közlegényként, de Dányi Krisztián számomra tökéletes illúziót nyújtott énekben, táncban, naiv hülyeségben és filozofikus blődliben épp úgy, mint szeretetre vágyó és szeretetet adni képes, életben maradni tudó besorozottként. Ragyogó szereplehetőség ez a pályáján, amire lehet majd emlékezni. Szegezdi Róbert a vagány, nőcsábász Károly szerepében komédiázza végig a játékot, sok derűs percet szerezve nézőnek, partnernek egyaránt.